Web design, webes alkalmazások, arculattervezés, UX/UI témák sorozata, ahogy az élet adja.

10 dolog, ami a Google-t működteti

2014/08/22. - írta: MZ Periksz

Nemrégiben olvashattuk, és sajnos egyet kell értsünk a dologgal - hogy Magyarország internetes szempontból nézve Google gyarmat.

  • A magyarok 96%-a használja a Google keresőjét,
  • a böngészők között a Google Chrome piacvezető, 40% körüli aránnyal
  • 58%-unk használja a Gmail-t, a Google levelezőrendszerét
  • az okostelefonok 75%-án a Google Android operációs rendszere fut,
  • videónézésre szinte csak a YouTube-ot használják a magyarok.
  • Egyedül a közösségi médiában van hátrányban a keresőcég, a Google Plust a netezők kevesebb, mint 20%-a látogatja, a rendszeres használat elhanyagolható.

Aligha túlzás azt állítani, hogy a két cégóriás nélkül, az átlagos magyar internethasználó teljesen megbénulna.

Éppen ezért tartjuk fontosnak a Google alapfilozófiáját megismerni egy magyar tervezőnek, grafikusnak, marketingesenk, bárkinek, aki a netes bizniszben forgolódik. A következőkben olvashatjuk a Google alapfilozófiáját.

Tíz dolog, amelyről meg vagyunk győződve

Ezt a „10 dolgot” akkor írtuk le először, amikor a Google még csupán néhány éves volt. Időről időre átnézzük ezt a listát, hogy változatlanul érvényes-e. Reméljük igen, és reméljük, Ön is így gondolja.

  1. A felhasználó az első, minden más ezután következik.

    A kezdetek óta az a célunk, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt biztosítsuk. Legyen szó akár egy új böngészőről, akár a kezdőlap kinézetének valamilyen módosításáról, nagy gondot fordítunk arra, hogy ezek belső célok és profitszerzés helyett az Ön érdekeit szolgálják. Főoldalunk kezelőfelülete egyszerű és egyértelmű, az oldalak pedig azonnal betöltődnek. A találati listában pénzért nem lehet előrébb kerülni, a hirdetések pedig amellett, hogy meg vannak jelölve hirdetésként és nem zavaróak, releváns tartalmat is kínálnak. Az új eszközök és alkalmazások fejlesztése során arra törekszünk, hogy azok olyan jól működjenek, hogy el se tudja képzelni másként.

  2. A legjobb, ha egy dolgot csinálunk, de azt tényleg nagyon jól.

    Mi a keresésre összpontosítunk. A világ egyik legnagyobb kutatócsoportjával kizárólag keresési problémák megoldásával foglalkozunk, tudjuk, mi az, amihez értünk, és hogyan csinálhatjuk még jobban. A bonyolult problémák folyamatos újragondolásával képesek vagyunk az összetett kérdések megoldására, és egy olyan szolgáltatás állandó javítására, amely felhasználók milliói számára jelenleg is a világ legjobb információkereső megoldása. A keresés fejlesztése során megszerzett ismereteket új termékekben (például a Gmail és a Google Térkép) is alkalmaztuk. Reményeink szerint a keresés hatékonyságát a korábban kiaknázatlan területeken is alkalmazhatjuk, ezzel segítve a felhasználók hozzáférését a mindennapi élethez szükséges egyre több adathoz.

  3. A gyors jobb, mint a lassú.

    Tudjuk, hogy az idő pénz, és ha valamilyen kérdésére választ keres az interneten, azonnal szeretné megtalálni. Mi pedig örömmel segítünk ebben. Talán mi vagyunk az egyetlenek a világon, akik elmondhatják: az a célunk, hogy az emberek a lehető leggyorsabban elhagyják honlapunkat. Azzal, hogy eltávolítottunk az oldalakról minden egyes felesleges bitet és bájtot, és hogy növeltük a kiszolgáló környezet hatékonyságát, időről időre megdöntjük saját sebességi rekordjainkat, így egy átlagos keresés a másodperc töredékét veszi igénybe. A sebesség az összes általunk kiadott új termék esetében fontos tényező, legyen szó akár egy mobilalkalmazásról, akár a Google Chrome-ról, amelyet úgy terveztünk, hogy elég gyors legyen a modern internethez. A célunk azonban továbbra is az, hogy még gyorsabb legyen.

  4. Az interneten működik a demokrácia.

    A Google-keresés azért működik, mert a webhelyek linkjeit közzétevő sok millió felhasználóra támaszkodva állapítja meg, hogy hol található értékelhető tartalom. A weboldalakat több mint 200 tényező alapján, és különféle technikák, többek között a szabadalmaztatott PageRank™ eljárás alkalmazásával rangsoroljuk. A PageRank™ megvizsgálja, hogy mely webhelyekre „szavaztak” legfontosabb információforrásként más weboldalak. Ez az eljárás a web növekedésével folyamatosan fejlődik, mivel minden új webhely újabb információforrást és újabb szavazatot jelent. Hasonló indíttatásból vagyunk aktívak a nyílt forráskódú szoftverek fejlesztésében is, amelyek esetében az újítás számos programozó közös erőfeszítése által valósul meg.

  5. Nem csak az asztal mellett ülve lehet szükség információra.

    Világunk egyre mobilabbá válik. Ha információra van szükségünk, szeretnénk azt azonnal megkapni, bárhol is legyünk. Új technológiákat fejlesztünk, és a mobilszolgáltatások számára olyan megoldásokat kínálunk, amelyek globális szinten teszik lehetővé a felhasználók számára korlátlan számú feladat egyidejű elvégzését a telefonjukon, az e-mailek és naptárbejegyzések megtekintésétől kezdve videók megnézéséig, nem beszélve arról a számos különféle módról, ahogyan a Google-lal kereshetünk egy telefonon. Emellett az újítási vágy további növekedését reméljük az Android nevű ingyenes, nyílt forráskódú mobil operációs rendszerünket használó mobilfelhasználók körében. Az Android ugyanazt a nyitottságot hozza el a mobil világba, ami korábban az internetet alakította át. Nem csak a végfelhasználók számára előnyös, akik előtt több lehetőség és újfajta mobilozási élmény nyílik meg, hanem bevételszerzési lehetőséget is biztosít a mobilszolgáltatók, a gyártók és a fejlesztők számára.

  6. Becsületes úton is lehet pénzt keresni.

    A Google üzleti vállalkozás. Bevételünk abból származik, hogy keresőtechnológiánkat vállalatok rendelkezésére bocsátjuk, illetve hogy a saját webhelyünkön és más webhelyeken megjelenő hirdetéseket értékesítjük. Világszerte hirdetők százezrei használják az AdWords programot termékeik hirdetésére; megjelenítők százezrei pedig az AdSense program segítségével biztosítják a webhelyük tartalmának megfelelő reklámokat. Az összes felhasználónk (mind a hirdetők, mind mások) elégedettsége érdekében összeállítottunk egy listát hirdetési programjaink és gyakorlatunk irányelveiről:
    • Nem jelenítünk meg hirdetéseket a keresési eredményoldalon, kivéve akkor, ha relevánsak a megjelenítésük helyére vonatkozóan. Hiszünk abban, hogy a hirdetések is hordozhatnak hasznos információt, de akkor és csak akkor, ha relevánsak a megtalálni kívánt dolog szempontjából – ezért elképzelhető, hogy egyes keresések mellett nem jelennek meg hirdetések.

    • A Google abban is hisz, hogy a hirdetés hivalkodás nélkül is lehet hatékony. A Google nem használ felugró hirdetéseket, mert azok megakadályozzák a felhasználót a kívánt tartalom megtekintésében. Megállapítottuk, hogy a kereső személyek számára fontos tartalommal bíró szöveges hirdetések sokkal több kattintást eredményeznek, mint a véletlenszerűen megjelenő reklámok. A hirdetőknek – a cég méretétől függetlenül – számos előnnyel jár ez a célzott megjelenési forma.

    • A Google webhelyén megjelenő hirdetések mindig egyértelműen azonosíthatók a „Szponzorált link” kifejezéssel, így nem veszélyeztetik keresési eredményeink integritását. A találatok sorrendjét soha nem manipuláljuk, hogy partnereinket előkelőbb helyhez juttassuk, és senki nem vásárolhat jobb PageRank helyezést. Felhasználóink megbíznak az objektivitásunkban, és ezt a bizalmat nem kockáztatjuk rövid távú érdekek miatt.

  7. Mindig van újabb információ.

    Miután a Google minden más keresőszolgáltatásnál több internetes HTML-oldalt vett fel indexébe, a fejlesztők figyelme a nehezebben elérhető információk felé fordult. Egyes esetekben ez csak új adatbázisok integrálását jelentette, például telefonszámokat vagy címeket tartalmazó listák és vállalati címtárak felvételét. Más feladatok – például a hírarchívumok, a szabványok, a tudományos folyóiratok, több milliárdnyi kép és több milliónyi könyv kereshetővé tétele – valamivel több kreativitást igényeltek. A Google fejlesztői emellett tovább keresik a módját, hogy a világon fellelhető összes információt a válaszokat kereső felhasználók rendelkezésére bocsássák.

  8. Az információ iránti igény nem ismer határokat.

    Cégünket Kaliforniában alapítottuk, de a célunk az, hogy az egész világon, minden nyelven könnyen elérhetővé tegyük az információkat. E célból több mint hatvan országban rendelkezünk irodákkal, 180-nál is több domainnevet jegyeztünk be, és a találataink több mint felét az Egyesült Államokon kívüli felhasználóknak jelenítjük meg. A Google keresési kezelőfelülete több mint 130 nyelven használható, lehetőséget biztosítva a felhasználóknak arra, hogy a találatokat a saját nyelvükön írt tartalmakra szűkítsék le, de ezenfelül a többi alkalmazásunkat és termékünket is szeretnénk a lehető legtöbb nyelven és elérhető formátumokban hozzáférhetővé tenni. Fordítói eszközeink segítségével a felhasználók a világ más részein, általuk nem beszélt nyelveken írt tartalmakba is bepillantást nyerhetnek. Ezen eszközök és az önkéntes fordítók segítségével nagymértékben javítottunk az elérhető szolgáltatásaink minőségén és változatosságán, még a Föld legtávolabbi pontjain is.

  9. A komolysághoz nem kell öltöny.

    A Google arra az ötletre épült, hogy a munkának kihívást kell jelentenie, a kihívásnak pedig szórakoztatónak kell lennie. Hiszünk abban, hogy a nagy, kreatív ötletek sokkal könnyebben születnek meg a megfelelő céges környezetben – és most nem csak a lávalámpákra és a gumilabdákra gondolunk. Általános sikereinkben nagy szerepet kap a csapatszintű eredmények és az egyéni teljesítmények felett érzett büszkeség is. Nagyon megbízunk az alkalmazottainkban, akik energikus, szenvedélyes emberek, és akiknek különböző háttere kreatív megközelítést biztosít a munkához, a játékhoz és az élethez egyaránt. Lehet, hogy a légkör egy kicsi lezser, de akár a menzán a sorban, akár a csapatértekezleten, akár az edzőteremben merülnek fel az új ötletek, elképesztő sebességgel eljutnak a megfelelő helyre, hogy a tesztelés után a gyakorlatban is megvalósítsuk őket. Ezek akár az egész világnak szánt új projektek kiindulási pontjai is lehetnek.

  10. A nagyszerű nem elég.

    A Google számára a nagyszerű eredmény nem a munka végét, hanem a kezdetét jelenti. Olyan célokat tűztünk ki magunk elé, amelyekről tudjuk, hogy egyelőre nem érhetjük el, de tudjuk azt is, hogy minél inkább el akarjuk érni őket, annál tovább juthatunk. Az újítások és a problémák újragondolása révén a már jól működő szolgáltatásokat meglepő módon fejlesztjük tovább. Az egyik fejlesztőnk például azt látva, hogy a keresés jól működik a helyesen írt szavak esetében, eltűnődött azon, hogy vajon hogyan kezeli a hibásan leírt szavakat. Majd olyan helyesírás-ellenőrzőt írt, amely szinte olvas a felhasználó gondolataiban.

    Még ha Ön nem is tudja pontosan, hogy mit keres, a mi dolgunk megtalálni a választ az interneten, nem az Öné. Megpróbáljuk megjósolni a globális közönségünk által még nem teljesen körvonalazott igényeket, és megpróbálunk megfelelni ezeknek az új standardokat felállító termékeinkkel és szolgáltatásainkkal. A Gmail elindításakor nagyobb tárhelyet kínáltunk, mint az akkor elérhető e-mail szolgáltatások bármelyike. Visszatekintve ez az ajánlat nyilvánvalónak tűnik – de csak azért, mert most már új kívánalmaink vannak az e-mailek tárolásával kapcsolatban. Az ilyen jellegű változások lehetőségét kutatjuk, és folyamatosan keressük azokat a területeket, ahol valami újat tudunk nyújtani. Összességében elmondható, hogy a dolgokkal szemben érzett állandó elégedetlenségünk jelenti a hajtóerőt minden mögött, amit teszünk.

Címkék: google tervezés
15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mindesign.blog.hu/api/trackback/id/tr346432487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dukeekud 2014.08.23. 02:51:43

Mostanaban kezdtem el hanyagolni a gugli hasznalatat, a keresot is, es az egyebb szolgaltatasait is. Mert felhaborit, hogy keres nelkul onkent, teljes mertekben egyuttmukodnek a titkosszolgalatokkal. Az amerikai titkosszolgalatoknak, es egyeb hatosagoknak korlatlan hozzaferese van, a gogulnel tarolt minden felhasznaloi adathoz. Oke hogy mindent lehallgatnak, mindenkit megfigyelnek, de azert az tulzas, hogy gugli onkent ajanlja fel a segitseget, es a begyujtott adatokat. Szoval menjenek a picsaba.

dukeekud 2014.08.23. 03:00:51

Mostanaban kezdtem el hanyagolni a gugli hasznalatat, a keresot is, es az egyebb szolgaltatasait is. Mert felhaborit, hogy keres nelkul onkent, teljes mertekben egyuttmukodnek a titkosszolgalatokkal. Az amerikai titkosszolgalatoknak, es egyeb hatosagoknak korlatlan hozzaferese van, a gogulnel tarolt minden felhasznaloi adathoz. Oke hogy mindent lehallgatnak, mindenkit megfigyelnek, de azert az tulzas, hogy gugli onkent ajanlja fel a segitseget, es a begyujtott adatokat. Szoval menjenek a picsaba.

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2014.08.23. 05:17:36

Időközben némi módosítás ráfér a listára. Pl.
-----
- A pénz az első, minden más ezután következik
...
- A legjobb, ha egy dolgot csinálunk, de azt tényleg nagyon jól.
Mi a reklámokra összpontosítunk.
-----
A többi nagyjából nem is fontos.

Tblog 2014.08.23. 06:43:42

Sajnos az utóbbi 2 évben kiderült, hogy a kapzsiság is működteti. Eléggé lehúzza a Google a mezei felhasználókat, akik dolgoznak és például reklámokból próbálnának megélni.

netnepper 2014.08.23. 08:29:15

A "filozófia" legelső pontja kimaradt, azaz hogy jól meg lehet élni abból is, ha titkos USA kormányzati finanszírozással létrehozunk egy a netes világot átszövő, "jóságosnak" feltüntetett, ugyanakkor adathalászati célú webalkalmazás csomagot, amellyel még arról is tudomást szerezhet a mindenható gazdánk, ha Patagóniában egy láma épp az előbb elfingotta magát.
A magánlevelezésekről, az üzleti és mobil kommunikációról, pillanatnyi földrajzi helyzetről, aktuális érdeklődési területekről, valamint az ezekből tudományos módszerekkel összeállítható magán és céges profilokról...stb. akkor még nem is szóltam...
A google szervereinek a kapacitását csak kisebb részben használja ki a keresések kiszolgálása. A számítási kapacitás nagyobb részét a befutó adatok - speciális célú - elemzése és ezen adatok tárolása adja.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.08.23. 08:39:45

Az alap: létrehozni egy szolgáltatás, mely mindenkinek kell.

gigabursch 2014.08.23. 11:59:10

A magyarok 96%-a használja a Google keresőjét,
- talán csak az internet felhasználók 96%-a - Így kell üzemi szinten hazudni, s még szinte el sem kezdődött a poszt.

a böngészők között a Google Chrome piacvezető, 40% körüli aránnyal
- Hol? Ország, opredszer, stb. HAlkan jegyzem meg sokan szeretnek ám "operálni"...

58%-unk használja a Gmail-t, a Google levelezőrendszerét
- Az is használja, aki oda küld levelet. Szóval rendszeres fókhasználatra tetszett gondolni?

az okostelefonok 75%-án a Google Android operációs rendszere fut,
- Na bumm, majd megváltozik...

videónézésre szinte csak a YouTube-ot használják a magyarok.
- meg az indát, vedeát és még...

Egyedül a közösségi médiában van hátrányban a keresőcég, a Google Plust a netezők kevesebb, mint 20%-a látogatja, a rendszeres használat elhanyagolható.
- A kugli plusz egy tök értelmetlen és fölösleges marhaság - szerintem.

Kereső motor:
Tényleg nem rossz, de azért van amit nem egy esetben a jahóval vagy binggel találok meg.

Amúgy ezt a fajta önfényező marketing dumát - mégha valóság is van mögötte - rühellem.
Na erről kéne leszokni.
Jó bornak nem kell cégér.

netnepper 2014.08.23. 12:29:33

@gigabursch: Köszi a linket, de ha Te elhiszed hogy a vicces kis adword/adsense + a "hivalkodás nélkül is hatékony hirdetések" meg a többi marhaság bevételeiből egy ekkora rendszer folymatosan működtethető, ráadásul a "szolgálni akarjuk a közjót" hablatyot is beveszed, akkor nekem is van a számodra linkem: egyszervolt.hu/estimese/a-ket-hazug-legeny-magyar-nepmese_20140716.html

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.08.23. 12:57:30

"Aligha túlzás azt állítani, hogy a két cégóriás nélkül, az átlagos magyar internethasználó teljesen megbénulna."

Nem bénulna meg.

Átszokna más szolgáltatóhoz.

netnepper 2014.08.23. 13:08:40

Éppen most szabadítják rá a világra és persze magyarországra is az ebolát, szóval nemsokára a "melyik keresőóriást használjuk" probléma lesz a legutolsó amivel bárki is törődni fog.
www.hir24.hu/belfold/2014/08/22/ebola-afrikai-egyetemistak-miatt-aggodnak-szegeden/

HgGina 2014.08.23. 14:33:29

Az első két pontban már rég megbuktak.

A listára felvehető viszont, hogy van az a pénz, amiért bármit képesek behazudni.
Még azt is, hogy létezik a Google Magyarország nevű cég, ami egyébként nem létezik. Ha csak az elmúlt egy évben meg nem csinálták. Vevőközpontúságból meg a legnagyobb hulladékok egyike a Google. Nekünk nem egyszer már lejárt érvényességű Ad-words kupont küldtek. Sok tízezer forintot buktunk rajtuk.
Tipikus orosz mentalitás.
Milyen nemzetiségűek is az alapítók? Ja... oroszok? Akkor már értem.

HgGina 2014.08.23. 14:36:00

@polyvinyl: az átlagos magyar bizony megbénulna. Mert az átlagos magyar netező EU- vagy világviszonylatban keményen átlag alatti. Csak nézőpont kérdése. :)

netnepper 2014.08.23. 18:59:53

A Google nem véletlenül "vette meg" a Boston Dynamics Big Dog-ját.
mno.hu/digitalis/betonkockakat-hajigal-a-google-harci-robotkutyaja-1201042
Az az információ lesz a harci robot "agya", amit a Google szerverei bárhol a világon ki tudnak majd neki szolgálni. Wi-fi-n, műholdon, bármiről...
Nem kell tehát magasszintű lokális mesterséges intelligenciát alkalmazni a robotokban, csak ami az alapvető önfenntartási funkciókhoz szükséges.
Egy kereső cégnek nincs szúksége robot technológiára, ha csak nem kormányzati hátszéllel működik és az említett robot technológia is szükséges az állami megrendelések teljesítéséhez.
A tények elég makacs dolgok, konteo id, vagy oda...
süti beállítások módosítása