Web design, webes alkalmazások, arculattervezés, UX/UI témák sorozata, ahogy az élet adja.

4 tipp hírszolgáltatóknak, amit designerként sem baj, ha ismersz

2014/08/26. - írta: MZ Periksz

MarioGarcia 1.jpgMario Garcia designer a világ vezető layout-tervezője, a legnagyobb napilapok és magazinok megújításán dolgozik évtizedek óta. 4 tipp a digitális hírszolgáltatóknak, amit designerként sem baj, ha ismersz

Garcia pár nagyobb laptervezési munkája: Wall Street Journal, Miami Herald, Philadelphia Inquirer, Handelsblatt, Die Zeit, stb. 2012-ben jelent meg a iPad Design Lab: Storytelling in the Age of the Tablet című könyve és e-bookja.

WED_blog_opens_thumb.png

Mario Garcia: 4 tipp a digitális hírszolgáltatás gyors üteméhez való felzárkózáshoz

A veterán dizájner előadásában arról beszélt, hogy a hírek ciklikusságát 2 különböző tempó határozza meg, melyek mindegyike különböző stratégiákat igényel. Ennek a két tempónak Garcia „24/7” valamint „curated” (válogatott, szelektált) nevet adta. A hírszolgáltatóknak mindkettőt szem előtt kell tartaniuk, ha közönségüket a legteljesebb mértékben ki akarják a szolgálni.

Garcia 700 hírmédiával történt konzultáció alapján fogalmazta meg a 4 javaslatát:

1. Ne hozd elő újra és újra a sztori hátterét!

A norvég Aftenposten felcserélte a korábbi elvek alapján megjelentetett, idejét múlt háttérrel és hosszadalmas kibontással megjelentett cikkeit rövid, kompakt aktualitásokra. Ezek a Garcia által „story segment”-nek nevezett rövid anyagok lehetővé teszik a közönség gyors és releváns tartalommal való kiszolgálását, ahelyett, hogy a már rég nem aktuális információkkal húznánk őket vissza.

2. A folyamatos híráramlást fenntartva a fontos hírekből szelektált összeállítást publikálj!

Garcia elmondta, hogy a régi modell szerint az újsághírek szabályos időközönként megjelenve érik el az olvasókat – pl. reggel és este. Bár manapság másképp néz ki a média világa, az ilyen elven készült összeállítások még mindig fontosak. A szelektált digitális kiadások – pl. tabletmagazinok – gondosan összeállított, szerkesztett és kivitelezett termékek. A legjobb kiszolgálás érdekében ezeket az összeállításokat kombinálni kell a 24/7 aktuális hírszolgáltatással (melyet Garcia „nyers húsnak” nevez).

3. Tedd elérhetővé a tartalmadat a „média kvartetten”!

Garcia média négyesnek hívja a manapság hírszolgáltatásra használt eszközöket – print, tablet, telefon és online. A legfontosabb ezek közül a telefon Garcia szerint. Azok a hírszolgáltatók, akik csak a printet „nyomják”, Garcia véleménye szerint kudarcra vannak ítélve, mert a híreket elő kell állítani, majd a platformok összességén kell elérhetővé tenni azokat.
Garcia azt javasolja azoknak a cégeknek, amelyek az újságokat részesítik előnyben, hogy a hétvégi kiadásaikra összpontosítsanak, amelyek nézete szerint a jövőben nagyobb szerephez fognak jutni. (RELATED: Essay: Hey, Publishers: Stop fooling us, and yourselves)

4. Minden részleget vonj be a tervezésbe!

A hírszolgáltató cégek gyakran kihagyják a különböző részlegeket a döntéshozatalból. Garcia véleménye: miközben újra dizájnolják a lapot, a csapatokból sokszor hiányzik a hirdetés, vagy pedig a fejlesztés képviselője. A sikeres szervezet előfeltétele, hogy a döntéshozatalba bevonják a legkülönbözőbb képességekkel és tudással rendelkező embereket.

Forrás: MLE Facebook csoport, Poynter

Szólj hozzá!

10 dolog, ami a Google-t működteti

2014/08/22. - írta: MZ Periksz

Nemrégiben olvashattuk, és sajnos egyet kell értsünk a dologgal - hogy Magyarország internetes szempontból nézve Google gyarmat.

  • A magyarok 96%-a használja a Google keresőjét,
  • a böngészők között a Google Chrome piacvezető, 40% körüli aránnyal
  • 58%-unk használja a Gmail-t, a Google levelezőrendszerét
  • az okostelefonok 75%-án a Google Android operációs rendszere fut,
  • videónézésre szinte csak a YouTube-ot használják a magyarok.
  • Egyedül a közösségi médiában van hátrányban a keresőcég, a Google Plust a netezők kevesebb, mint 20%-a látogatja, a rendszeres használat elhanyagolható.

Aligha túlzás azt állítani, hogy a két cégóriás nélkül, az átlagos magyar internethasználó teljesen megbénulna.

Éppen ezért tartjuk fontosnak a Google alapfilozófiáját megismerni egy magyar tervezőnek, grafikusnak, marketingesenk, bárkinek, aki a netes bizniszben forgolódik. A következőkben olvashatjuk a Google alapfilozófiáját.

Tíz dolog, amelyről meg vagyunk győződve

Ezt a „10 dolgot” akkor írtuk le először, amikor a Google még csupán néhány éves volt. Időről időre átnézzük ezt a listát, hogy változatlanul érvényes-e. Reméljük igen, és reméljük, Ön is így gondolja.

  1. A felhasználó az első, minden más ezután következik.

    A kezdetek óta az a célunk, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt biztosítsuk. Legyen szó akár egy új böngészőről, akár a kezdőlap kinézetének valamilyen módosításáról, nagy gondot fordítunk arra, hogy ezek belső célok és profitszerzés helyett az Ön érdekeit szolgálják. Főoldalunk kezelőfelülete egyszerű és egyértelmű, az oldalak pedig azonnal betöltődnek. A találati listában pénzért nem lehet előrébb kerülni, a hirdetések pedig amellett, hogy meg vannak jelölve hirdetésként és nem zavaróak, releváns tartalmat is kínálnak. Az új eszközök és alkalmazások fejlesztése során arra törekszünk, hogy azok olyan jól működjenek, hogy el se tudja képzelni másként.

  2. A legjobb, ha egy dolgot csinálunk, de azt tényleg nagyon jól.

    Mi a keresésre összpontosítunk. A világ egyik legnagyobb kutatócsoportjával kizárólag keresési problémák megoldásával foglalkozunk, tudjuk, mi az, amihez értünk, és hogyan csinálhatjuk még jobban. A bonyolult problémák folyamatos újragondolásával képesek vagyunk az összetett kérdések megoldására, és egy olyan szolgáltatás állandó javítására, amely felhasználók milliói számára jelenleg is a világ legjobb információkereső megoldása. A keresés fejlesztése során megszerzett ismereteket új termékekben (például a Gmail és a Google Térkép) is alkalmaztuk. Reményeink szerint a keresés hatékonyságát a korábban kiaknázatlan területeken is alkalmazhatjuk, ezzel segítve a felhasználók hozzáférését a mindennapi élethez szükséges egyre több adathoz.

  3. A gyors jobb, mint a lassú.

    Tudjuk, hogy az idő pénz, és ha valamilyen kérdésére választ keres az interneten, azonnal szeretné megtalálni. Mi pedig örömmel segítünk ebben. Talán mi vagyunk az egyetlenek a világon, akik elmondhatják: az a célunk, hogy az emberek a lehető leggyorsabban elhagyják honlapunkat. Azzal, hogy eltávolítottunk az oldalakról minden egyes felesleges bitet és bájtot, és hogy növeltük a kiszolgáló környezet hatékonyságát, időről időre megdöntjük saját sebességi rekordjainkat, így egy átlagos keresés a másodperc töredékét veszi igénybe. A sebesség az összes általunk kiadott új termék esetében fontos tényező, legyen szó akár egy mobilalkalmazásról, akár a Google Chrome-ról, amelyet úgy terveztünk, hogy elég gyors legyen a modern internethez. A célunk azonban továbbra is az, hogy még gyorsabb legyen.

  4. Az interneten működik a demokrácia.

    A Google-keresés azért működik, mert a webhelyek linkjeit közzétevő sok millió felhasználóra támaszkodva állapítja meg, hogy hol található értékelhető tartalom. A weboldalakat több mint 200 tényező alapján, és különféle technikák, többek között a szabadalmaztatott PageRank™ eljárás alkalmazásával rangsoroljuk. A PageRank™ megvizsgálja, hogy mely webhelyekre „szavaztak” legfontosabb információforrásként más weboldalak. Ez az eljárás a web növekedésével folyamatosan fejlődik, mivel minden új webhely újabb információforrást és újabb szavazatot jelent. Hasonló indíttatásból vagyunk aktívak a nyílt forráskódú szoftverek fejlesztésében is, amelyek esetében az újítás számos programozó közös erőfeszítése által valósul meg.

  5. Nem csak az asztal mellett ülve lehet szükség információra.

    Világunk egyre mobilabbá válik. Ha információra van szükségünk, szeretnénk azt azonnal megkapni, bárhol is legyünk. Új technológiákat fejlesztünk, és a mobilszolgáltatások számára olyan megoldásokat kínálunk, amelyek globális szinten teszik lehetővé a felhasználók számára korlátlan számú feladat egyidejű elvégzését a telefonjukon, az e-mailek és naptárbejegyzések megtekintésétől kezdve videók megnézéséig, nem beszélve arról a számos különféle módról, ahogyan a Google-lal kereshetünk egy telefonon. Emellett az újítási vágy további növekedését reméljük az Android nevű ingyenes, nyílt forráskódú mobil operációs rendszerünket használó mobilfelhasználók körében. Az Android ugyanazt a nyitottságot hozza el a mobil világba, ami korábban az internetet alakította át. Nem csak a végfelhasználók számára előnyös, akik előtt több lehetőség és újfajta mobilozási élmény nyílik meg, hanem bevételszerzési lehetőséget is biztosít a mobilszolgáltatók, a gyártók és a fejlesztők számára.

  6. Becsületes úton is lehet pénzt keresni.

    A Google üzleti vállalkozás. Bevételünk abból származik, hogy keresőtechnológiánkat vállalatok rendelkezésére bocsátjuk, illetve hogy a saját webhelyünkön és más webhelyeken megjelenő hirdetéseket értékesítjük. Világszerte hirdetők százezrei használják az AdWords programot termékeik hirdetésére; megjelenítők százezrei pedig az AdSense program segítségével biztosítják a webhelyük tartalmának megfelelő reklámokat. Az összes felhasználónk (mind a hirdetők, mind mások) elégedettsége érdekében összeállítottunk egy listát hirdetési programjaink és gyakorlatunk irányelveiről:
    • Nem jelenítünk meg hirdetéseket a keresési eredményoldalon, kivéve akkor, ha relevánsak a megjelenítésük helyére vonatkozóan. Hiszünk abban, hogy a hirdetések is hordozhatnak hasznos információt, de akkor és csak akkor, ha relevánsak a megtalálni kívánt dolog szempontjából – ezért elképzelhető, hogy egyes keresések mellett nem jelennek meg hirdetések.

    • A Google abban is hisz, hogy a hirdetés hivalkodás nélkül is lehet hatékony. A Google nem használ felugró hirdetéseket, mert azok megakadályozzák a felhasználót a kívánt tartalom megtekintésében. Megállapítottuk, hogy a kereső személyek számára fontos tartalommal bíró szöveges hirdetések sokkal több kattintást eredményeznek, mint a véletlenszerűen megjelenő reklámok. A hirdetőknek – a cég méretétől függetlenül – számos előnnyel jár ez a célzott megjelenési forma.

    • A Google webhelyén megjelenő hirdetések mindig egyértelműen azonosíthatók a „Szponzorált link” kifejezéssel, így nem veszélyeztetik keresési eredményeink integritását. A találatok sorrendjét soha nem manipuláljuk, hogy partnereinket előkelőbb helyhez juttassuk, és senki nem vásárolhat jobb PageRank helyezést. Felhasználóink megbíznak az objektivitásunkban, és ezt a bizalmat nem kockáztatjuk rövid távú érdekek miatt.

  7. Mindig van újabb információ.

    Miután a Google minden más keresőszolgáltatásnál több internetes HTML-oldalt vett fel indexébe, a fejlesztők figyelme a nehezebben elérhető információk felé fordult. Egyes esetekben ez csak új adatbázisok integrálását jelentette, például telefonszámokat vagy címeket tartalmazó listák és vállalati címtárak felvételét. Más feladatok – például a hírarchívumok, a szabványok, a tudományos folyóiratok, több milliárdnyi kép és több milliónyi könyv kereshetővé tétele – valamivel több kreativitást igényeltek. A Google fejlesztői emellett tovább keresik a módját, hogy a világon fellelhető összes információt a válaszokat kereső felhasználók rendelkezésére bocsássák.

  8. Az információ iránti igény nem ismer határokat.

    Cégünket Kaliforniában alapítottuk, de a célunk az, hogy az egész világon, minden nyelven könnyen elérhetővé tegyük az információkat. E célból több mint hatvan országban rendelkezünk irodákkal, 180-nál is több domainnevet jegyeztünk be, és a találataink több mint felét az Egyesült Államokon kívüli felhasználóknak jelenítjük meg. A Google keresési kezelőfelülete több mint 130 nyelven használható, lehetőséget biztosítva a felhasználóknak arra, hogy a találatokat a saját nyelvükön írt tartalmakra szűkítsék le, de ezenfelül a többi alkalmazásunkat és termékünket is szeretnénk a lehető legtöbb nyelven és elérhető formátumokban hozzáférhetővé tenni. Fordítói eszközeink segítségével a felhasználók a világ más részein, általuk nem beszélt nyelveken írt tartalmakba is bepillantást nyerhetnek. Ezen eszközök és az önkéntes fordítók segítségével nagymértékben javítottunk az elérhető szolgáltatásaink minőségén és változatosságán, még a Föld legtávolabbi pontjain is.

  9. A komolysághoz nem kell öltöny.

    A Google arra az ötletre épült, hogy a munkának kihívást kell jelentenie, a kihívásnak pedig szórakoztatónak kell lennie. Hiszünk abban, hogy a nagy, kreatív ötletek sokkal könnyebben születnek meg a megfelelő céges környezetben – és most nem csak a lávalámpákra és a gumilabdákra gondolunk. Általános sikereinkben nagy szerepet kap a csapatszintű eredmények és az egyéni teljesítmények felett érzett büszkeség is. Nagyon megbízunk az alkalmazottainkban, akik energikus, szenvedélyes emberek, és akiknek különböző háttere kreatív megközelítést biztosít a munkához, a játékhoz és az élethez egyaránt. Lehet, hogy a légkör egy kicsi lezser, de akár a menzán a sorban, akár a csapatértekezleten, akár az edzőteremben merülnek fel az új ötletek, elképesztő sebességgel eljutnak a megfelelő helyre, hogy a tesztelés után a gyakorlatban is megvalósítsuk őket. Ezek akár az egész világnak szánt új projektek kiindulási pontjai is lehetnek.

  10. A nagyszerű nem elég.

    A Google számára a nagyszerű eredmény nem a munka végét, hanem a kezdetét jelenti. Olyan célokat tűztünk ki magunk elé, amelyekről tudjuk, hogy egyelőre nem érhetjük el, de tudjuk azt is, hogy minél inkább el akarjuk érni őket, annál tovább juthatunk. Az újítások és a problémák újragondolása révén a már jól működő szolgáltatásokat meglepő módon fejlesztjük tovább. Az egyik fejlesztőnk például azt látva, hogy a keresés jól működik a helyesen írt szavak esetében, eltűnődött azon, hogy vajon hogyan kezeli a hibásan leírt szavakat. Majd olyan helyesírás-ellenőrzőt írt, amely szinte olvas a felhasználó gondolataiban.

    Még ha Ön nem is tudja pontosan, hogy mit keres, a mi dolgunk megtalálni a választ az interneten, nem az Öné. Megpróbáljuk megjósolni a globális közönségünk által még nem teljesen körvonalazott igényeket, és megpróbálunk megfelelni ezeknek az új standardokat felállító termékeinkkel és szolgáltatásainkkal. A Gmail elindításakor nagyobb tárhelyet kínáltunk, mint az akkor elérhető e-mail szolgáltatások bármelyike. Visszatekintve ez az ajánlat nyilvánvalónak tűnik – de csak azért, mert most már új kívánalmaink vannak az e-mailek tárolásával kapcsolatban. Az ilyen jellegű változások lehetőségét kutatjuk, és folyamatosan keressük azokat a területeket, ahol valami újat tudunk nyújtani. Összességében elmondható, hogy a dolgokkal szemben érzett állandó elégedetlenségünk jelenti a hajtóerőt minden mögött, amit teszünk.

Címkék: google tervezés
15 komment

25 alapelv a mobilos weboldaltervezéshez

2014/08/22. - írta: MZ Periksz

Hogy néz ki egy jó mobil site? A kérdés megválaszolásához az AnswerLab és a Google közösen készített egy kutatást és összeállította a mobil site design 25 alapelvét, hogy segítsen a vállalkozásoknak olyan mobil oldalakat létrehozni, mely felhasználóbarát és valódi konverziót eredményez.

 

A felhasználók egyre többször mobileszközökkel böngészik a weboldalakat és az alkalmazásokat, ami a cégek számára is nélkülözhetetlenné teszi a hatékony mobil jelenlétet. A magyarul szabadfordításban "gyönyörködtesd a felhasználót, szállítsd a konverziót" (Delight Users and Drive Conversions) alcímmel ellátott tanulmány végigvezet azon a 25 alapelven, amely a hatékony, felhasználóbarát mobilos oldalakat és alkalmazásokat jellemzi, vagy kéne, hogy jellemezze.

penbeat_1.jpg

A dokumentum a következő témákat veszi sorra, és ezek alapján mondja ki a 25 design alapelvet:

  • Navigáció
  • Keresés
  • Konverzió
  • Űrlapok
  • Használhatóság
  • Technikai ellenőrző lista

Egyre több okostelefon felhasználó böngészi a weboldalainkat, ezért figyeljünk oda, hogyan készítünk a mobil designt! Plusz egy extra segítség a Google I/O 2014-es konferenciájáról, Jennifer Gove UX kutatómérnöktől:

Tervezési alapelvek a jobb mobilwebes élmény érdekében

 

http://www.google.com/think/multiscreen/whitepaper-sitedesign.html

Szólj hozzá!

Hirdetési trükkök - 100 éve nem változtak!

2014/07/29. - írta: MZ Periksz

A Marketing Commando amúgy is nagyon érdekes és értékes bejegyzéseiből egy szép darab, ami elmondja az alapokat, amelyek több mint 100 éve nem változtak:

 

Címkék: marketing design
Szólj hozzá!