Web design, webes alkalmazások, arculattervezés, UX/UI témák sorozata, ahogy az élet adja.

4 tipp hírszolgáltatóknak, amit designerként sem baj, ha ismersz

2014/08/26. - írta: MZ Periksz

MarioGarcia 1.jpgMario Garcia designer a világ vezető layout-tervezője, a legnagyobb napilapok és magazinok megújításán dolgozik évtizedek óta. 4 tipp a digitális hírszolgáltatóknak, amit designerként sem baj, ha ismersz

Garcia pár nagyobb laptervezési munkája: Wall Street Journal, Miami Herald, Philadelphia Inquirer, Handelsblatt, Die Zeit, stb. 2012-ben jelent meg a iPad Design Lab: Storytelling in the Age of the Tablet című könyve és e-bookja.

WED_blog_opens_thumb.png

Mario Garcia: 4 tipp a digitális hírszolgáltatás gyors üteméhez való felzárkózáshoz

A veterán dizájner előadásában arról beszélt, hogy a hírek ciklikusságát 2 különböző tempó határozza meg, melyek mindegyike különböző stratégiákat igényel. Ennek a két tempónak Garcia „24/7” valamint „curated” (válogatott, szelektált) nevet adta. A hírszolgáltatóknak mindkettőt szem előtt kell tartaniuk, ha közönségüket a legteljesebb mértékben ki akarják a szolgálni.

Garcia 700 hírmédiával történt konzultáció alapján fogalmazta meg a 4 javaslatát:

1. Ne hozd elő újra és újra a sztori hátterét!

A norvég Aftenposten felcserélte a korábbi elvek alapján megjelentetett, idejét múlt háttérrel és hosszadalmas kibontással megjelentett cikkeit rövid, kompakt aktualitásokra. Ezek a Garcia által „story segment”-nek nevezett rövid anyagok lehetővé teszik a közönség gyors és releváns tartalommal való kiszolgálását, ahelyett, hogy a már rég nem aktuális információkkal húznánk őket vissza.

2. A folyamatos híráramlást fenntartva a fontos hírekből szelektált összeállítást publikálj!

Garcia elmondta, hogy a régi modell szerint az újsághírek szabályos időközönként megjelenve érik el az olvasókat – pl. reggel és este. Bár manapság másképp néz ki a média világa, az ilyen elven készült összeállítások még mindig fontosak. A szelektált digitális kiadások – pl. tabletmagazinok – gondosan összeállított, szerkesztett és kivitelezett termékek. A legjobb kiszolgálás érdekében ezeket az összeállításokat kombinálni kell a 24/7 aktuális hírszolgáltatással (melyet Garcia „nyers húsnak” nevez).

3. Tedd elérhetővé a tartalmadat a „média kvartetten”!

Garcia média négyesnek hívja a manapság hírszolgáltatásra használt eszközöket – print, tablet, telefon és online. A legfontosabb ezek közül a telefon Garcia szerint. Azok a hírszolgáltatók, akik csak a printet „nyomják”, Garcia véleménye szerint kudarcra vannak ítélve, mert a híreket elő kell állítani, majd a platformok összességén kell elérhetővé tenni azokat.
Garcia azt javasolja azoknak a cégeknek, amelyek az újságokat részesítik előnyben, hogy a hétvégi kiadásaikra összpontosítsanak, amelyek nézete szerint a jövőben nagyobb szerephez fognak jutni. (RELATED: Essay: Hey, Publishers: Stop fooling us, and yourselves)

4. Minden részleget vonj be a tervezésbe!

A hírszolgáltató cégek gyakran kihagyják a különböző részlegeket a döntéshozatalból. Garcia véleménye: miközben újra dizájnolják a lapot, a csapatokból sokszor hiányzik a hirdetés, vagy pedig a fejlesztés képviselője. A sikeres szervezet előfeltétele, hogy a döntéshozatalba bevonják a legkülönbözőbb képességekkel és tudással rendelkező embereket.

Forrás: MLE Facebook csoport, Poynter

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindesign.blog.hu/api/trackback/id/tr136636497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.